Identyfikacja wizualna
Edukacja i promowanie zasad bezpieczeństwa na terenach kolejowych – to główne wartości, na które zwraca uwagę identyfikacja wizualna Kampanii Kolejowe ABC.
Logo przyciąga wzrok dzięki charakterystycznym literom ABC, w które zostały wkomponowane motywy nawiązujące do tematyki kolejowej. Zwracają one uwagę na trzy istotne elementy bezpieczeństwa: litera A na znaki drogowe, B na sygnały świetlne, a C – dźwiękowe.
Dopełnieniem identyfikacji jest rytmiczne i łatwe do zapamiętania hasło:
„Bezpieczeństwa uczę się z Kolejowym ABC!”
Bohaterem projektu jest sympatyczny nosorożec Rogatek, mieszkaniec Peronowa, który pokazuje, jak bezpiecznie zachować się na dworcu, w pociągu i w pobliżu torów. Główne atrybuty bohatera to niebieska koszulka z logo Kampanii Kolejowego ABC i odblaskowa opaska zapewniająca bezpieczeństwo na obszarach ruchu kolejowego i drogowego. Rogatkowi towarzyszy dwójka młodych przyjaciół – mała Patrycja i jej brat Staś, którzy bezpośrednio nawiązują do pierwszej grupy docelowej projektu. Celem Rogatka jest chronienie towarzyszy przed zagrożeniami.
Logotyp, hasło oraz bohater Kampanii Kolejowe ABC powinny być wykorzystywane zgodnie z grafiką i zachowaniem pola ochronnego według zaleceń zawartych w Księdze Znaku oraz Księdze Identyfikacji Wizualnej.
Każdorazowo projekt, w którym wykorzystano znaki, powinien być przesłany do wiadomości UTK na adres mailowy: kolejoweabc@utk.gov.pl.
Uwaga! Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie znaków zamieszczonych w Księdze Znaku oraz Księdze Identyfikacji Wizualnej (np. przez firmę komercyjną) każdorazowo wymaga zgody UTK. Prosimy o kontakt mailowy: kolejoweabc@utk.gov.pl.
Logotyp oraz Księgi Znaku i Identyfikacji do pobrania
Kampania Kolejowe ABC – Platforma kreatywna